Det har nu gått sexton (16!) dagar med e-postproblem sedan comhem tog över UPC/Chello. Många medier har uppmärksammat de jättelika problem som vi f.d. Chello-kunder oförskyllt drabbats av och idag skriver signaturen Göran en liten insändare som säger det mesta i Expressen.
Läs mer om comhem-problemen via länkarna nedan, och se till att ni alla som drabbats, personligen och individuellt skriver till comhem och kräver avdrag på räkningen för tjänster som de inte tillhandahållit. Att uppskatta vad man eventuellt gått miste om i inkomster p.g.a. att jobberbjudanden och offertförfrågningar etc inte kommit eller kommit för sent (gäller företagare) måste också göras och även för detta får comhem betala ersättning. Dessutom: min bredbandshastighet har försämrats, den är märkbart långsammare än den var med UPC/Chello!
Vi kunder har inte valt comhem! Vi har inte bett att få bli övertagna av ett bolag som struntade i att systemen inte var klara utan bara tog över utan att ha dimensionerat för flera hundratusen e-postkunder till. Jag har talat med min hyresvärd som sagt att de diskuterar problemen. Jag anser att comhem också har brutit avtal som tecknats med hyresvärdarna genom att inte tillhandahålla de tjänster som avtalen gäller och hoppas att min hyresvärd tar striden för sina hyresgäster och förklarar avtalen ogiltiga när de inte fullföljs. Då kan vi boende få tillgång till andra bredbandsleverantörer med bättre track records än comhem!
Om comhem i några medier:
Problem för Comhem-kunder (Norrländska Socialdemokraten 23 januari)
Mejlköer för Comhem-kunder (Sydsvenskan 23 januari)
Tusentals hos Comhem får inte sin e-post (Dagens Nyheter 23 januari)
Tusentals får inte e-post hos Comhem (realtid.se 23 januari)
Tusentals hos Comhem får inte e-post (ekonominyheterna.se från Veckans Affärer och TV4 23 januari)
Tusentals hos Comhem får inte sin e-post (Norrbottens-Kuriren 23 januari)
Tusentals hos Comhem får inte sin e-post (TV4 Nyheterna 23 januari)