Örfilar heter på finlandssvenska de bakverk som i Sverige kallas kanelbullar. Ibland, när man behöver koppla av och det är för mycket som väller över en i nyhetsrapporteringen – konstiga asylbeslut, girigbukar av alla slag, elakheter mot gamla i vården, okänsliga försäkringskassebeslut, ineffektiv polis, opålitligt rättsväsende etc – då kan det vara skönt att baka örfilar. Så det har jag gjort!
