comhemJag har tidigare skrivit om problemen när comhem övertog kunderna från UPC/Chello. Dessa inlägg finns här:

15 januari 2007: Många problem med comhem
16 januari 2007: Ständiga problem med e-post via comhem!
18 januari 2007: Mer om e-postproblemen hos comhem
19 januari 2007: Nio dagar med comhem-problem
21 januari 2007: Tolfte dagen med comhem-problem!
22 januari 2007: Trettonde dagen med comhem-problem
25 januari 2007: Problemen med comhem fortsätter
1 februari 2007: Om comhem igen

I det senaste inlägget, det från den 1 februari, skrev jag:
Nu ska jag skicka ett brev till ledningen för comhem och be dem ersätta mig för de olägenher jag haft. De är ganska stora eftersom jag är helt beroende av att e-posten fungerar för min försörjning. Dessutom avdrag för den tid som den tjänst de lovat tillhandahålla helt enkelt inte tillhandahålls. Fortsättning följer.

Här följer nu fortsättningen!  Jag har fortfarande problem med e-posten några gånger om dagen. De yttrar sig så, att jag ombeds att, om och om igen, ange användarnamn och lösenord. Och eftersom jag har flera e-postadresser och inte har några enkla lösenord typ namn på någon i familjen eller annat enkelt, så får jag varje gång skriva in mina komplicerade bokstavs- och sifferkombinationer. Jag kan sedan ta emot inkommande mejl, men det är irriterande och tidskrävande att det inte fungerar utan angivande av alla uppgifter som redan finns lagrade i datorn och som borde fungera automatiskt. Vid samtal med comhem ville man inte riktigt kännas vid detta utan försökte få det till att det är något konstigt med min dator eller med mitt e-postprogram…

Anyway: Jag skrev till comhem och för all den olägenhet jag drabbats av, alla de mejl som aldrig kom fram eller som kom mycket för sent och för att mycket blev väldigt rörigt i min veksamhet, har nu comhem gått med på att ersätta mig genom att inte ta betalt under tre månader.

THE END (om inte fler komplikationer tillstöter…)!